Kláris
Kláris
Főoldal Hírek Korábbi számaink Színházi kritikák Rólunk Élhető Világ Kapcsolat

Színházi kritika

SZÍNHÁZ

LEGÉNYBÚCSÚ

Játékszín

Még szinte alig múlt el a premierláz a Madách Színház Liliomfi bemutatója (az előadás néhány számomra jelentős erősségét megemlítve: Nagy Sándor zseniális színészi játéka, Serbán Attila egyedülálló jódlija, és a színházat bemutató jelenet – amely a darabra amúgy is jellemző, régi és új összekapcsolásának pédáját remekül mutatta - azzal a nagyszerű ötlettel, hogy színész-óriásaink portréfotóit és a Liliomfi című 1954-es film werkfotóit használták fel) után megérkezett egy újabb premier, ezúttal a Játékszín színpadára. Szigligeti Ede Liliomfi vígjátéka alapján, a romantikus zenés komédiát a Madách Színház színpadára Szente Vajk írta és rendezte, a főbb szerepekben láthatjuk Nagy Sándort, Kovács Gyopárt és Szerednyey Bélát. A Legénybúcsút a Játékszín színpadára Szente Vajk írta és rendezte, a főbb szerepekben láthatjuk Nagy Sándort (Simon, a vőlegény), Szente Vajkot (Alex, a barátja), Kovács Gyopárt (Daisy, a callgirl), és Szerednyey Bélát (Atya, aki mindjárt bíboros lesz).

Az időben (és helyben is) közeli bemutatók véleményem szerint, pozitívan hatottak egymásra, a jól működő, egymást támogató, összeszokott csapat olyan energiát továbbított a nézőtérre, amitől már az elején szerethető volt az, amelyet érezhetően szeretettel és jókedvvel mutattak meg. Energikusan követték egymást a folyamatosan pergő, lendületes jelenetek.

A félrecsúszott legénybúcsú során nagy szerepet játszanak a különböző hatást kiváltó színes édességek („az előadás Rejtő Jenő Hercules bonbon című írása előtt is tiszteleg”), a piros harminchatos, a zöld nulla, egy hazugságháló, melyről azt hitték, hogy tökéletesre szőtték, a lassan felszínre kerülő titkok. Egyik fordulat jön a másik után, már-már hihetetlen kapcsolódási pontok, egy meginogni látszó barátság mind része a legénybúcsú eseményeinek. A jól eltalált, szórakoztató karaktereket színre lépés után egy hang bemutatja, miközben csak a megnevezett személy van megvilágítva, és a színpad többi része sötét. Csak a név hangzik el, semmilyen plusz információ, így tulajdonképpen semmi értelme, ezért válik viccessé.

A hölgyek előbb-utóbb hiányos öltözetben flangálnak, a jelmezek igazodnak a karakterekhez.

Az egyetlen helyszín egy kaszinói hangulatot idéző szállodai szoba, a díszlet ötletes, látványos (díszlet- és jelmeztervező: Kovács Yvetta Alida).

A fent említett színészeken kívül, szükséges felsorolni mindenkit, hiszen fontos részei a legénybúcsúnak:

Candy, a tündöklő fiatal sztár – Bálizs Anett, Mona, a menyasszony – Lévay Viktória, Mr. Watt, egy úriember – Csonka András (akinek a táncos jelenete az előadás egyik csúcspontja a nevetési szint szempontjából), Rendőrnő, aki egy rendőrnő – Dobos Judit, Bob, a testőr – Barabás Kiss Zoltán (aki szó szerint ért minden viccet és szólást, ami miatt szintén gyakran görbült mosolyra a száj), Londiner – Oláh Béla, Olaf, kisfiú – Neuhauser Emil Béla.

Nagy Sándor és Szente Vajk a világhálón „jokemon” sorozatukban rendszeresen vicceket adnak elő. Szinte már az utolsó szó elhangzásakor, a csattanónál, mindig kitör belőlük a nevegés. Ezért is csodáltam, hogy a Legénybúcsú közös jeleneteiben, amikor a közönség hangos nevetéssel reagált, akkor is fegyelmezetten, koncentráltan játszottak végig.

Még egy különlegesség: Színházi előadásnál egyedüli módon, a Játékszín közösségi oldalán bemutatott 9 részes, jelenetenként kb. félperces, külső helyszínen forgatott videó szolgált kedvcsinálónak, amelyekhez főcím dal is dukált, így rögtön ismerősen csengett a színházban felcsendülő zene.

Az előadás hangulatát megalapozta, hogy kezdés előtt a szokásos hang- és videó felvétel tiltására felhívó tájékoztatás, szokatlan módon, humoros formában a két főszereplő hangján szólalt meg.

E darab önfeledt szórakozást, nevetést, és gondűzést jelentett egy fárasztó munkahét után, üdítő kikapcsolódás. Néha erre is szükség van, jól esett.

Dramaturg: Lökös Ildikó

Rendezőasszisztens: Petyi János

 

Bemutató: 2019. május 4.

Elő bemutató és megtekintett előadás: 2019. május 3.

Budapest, 2019. május 7.

 

Szalay Hajnalka

♣    ♣    ♣
 
 
 
KLÁRIS irodalmi-kulturális folyóirat                                >>Impresszum<<                                Minden jog fenntartva!  ©