Kláris
Kláris
Főoldal Hírek Korábbi számaink Színházi kritikák Rólunk Élhető Világ Kapcsolat

Színházi kritika

SZÍNHÁZ

SUGAR/VAN AKI FORRÓN SZERETI

Pesti Magyar Színház

Vitán felüli nagy siker a Pesti Magyar Színház legújabb előadása. A kétrészes musicalt néhány szerepben kettős szereposztással játsszák (Virág – Andrádi Zsanett/Simon Boglárka, Sweet Sue – Csarnóy Zsuzsanna/Udvarias Anna), az eredendően is népes szereplőgárda mellett pedig nagyon sok fiatalt láthatunk (ők a Coincidance Társulat, Inely Xénia koreográfus-asszisztens, a Madách Musical Táncművészeti Iskola és Szakközépiskola és a Pesti Magyar Színiakadémia növendékei.) Egy színész pedig három szerepet is alakít (Ágoston Péter: Állásközvetítő, Gengszter és Skippy).

Tehát a Peter Stone által színpadra írt Sugar c. musicalt láthatjuk, melyet Bátki Mihály fordított, a dalszövegeket pedig Topolcsányi Laura. Bátran gondolható, hogy lényegében közismert az eredeti, még 1959-ben készült film (Van, aki forrón szereti), ennek forgatókönyve alapján készült a Sugar c. Broadway változat.

A sok amerikai nevet, amit a „rendnek” (és főleg a szerzői jogoknak) megfelelően felsorolnak, igazából nem feltétlenül kell tudnunk, amikor beülünk a nézőtérre, a legelső pillanatoktól kezdve egyszerűen csak élvezzük az előadást, és együtt nevetünk a többi nézővel meglehetősen sűrűn. És értékeljük a mozgást, a dinamikát, az éneket, a táncokat – koreográfus Kispál Anita, a (gengszter)-szteppkoreográfus külön Gyulai Júlia.

Hiába ismerjük jól a történetet, belefeledkezünk a történésekbe, a játékba. Talán még meg is rettenünk a rémséges golyózáportól abban a bizonyos raktárban (Spats gengszter – Tóth Sándor, Dude gengszter – Szatmári Attila, Boxer Norton – Szűcs Sándor), és együtt vacogunk a véletlenül odatévedt két, éppen állás nélküli muzsikussal. Derülünk Bienstock „mindenes” (Horváth Illés) németes kiejtésén, némettel keveredő szavain. Szigorúnak tartjuk most is Sweet Sue-t (Udvarias Annával láthattuk), aki erélyesen vigyáz a lányokra és erkölcsükre – már amennyire ez lehetséges –, és egyszerűen csak gyönyörködünk a lányzenekar mozdulataiban vagy állóképeiben (no meg a fiatal lányok üdeségében).

És elsősorban a menekülni kénytelen két állástalan zenész színészi játékában: Jerry, aki Daphneként azonnal meghódítja Osgood Fielding milliomos szívét (Gazdag Tibor) és persze minket: Pavletits Béla, és Joe (Josephine) – Csőre Gábor m.v. Nem írhatok most mást: egyszerűen fergeteges. „Színpompás” női megjelenésüket maguk is kiélvezik. És persze itt van Virág: üde, csinos, szexi, kellően naiv és szőke, és főleg minden korábbi csalódása ellenére még mindig nagyon tud szeretni. Szerencsére. Mert mit érne az élet enélkül?

De láthatjuk Olga, Dolores, Mary Lou és Rosella ténykedéseit is (a Hab a tortán nevű zenekar tagjai, a szereposztásban Bardon Ivett, Bartus Patrícia, Koncz Eszter, Reil Evelin, Szűcs Krisztina, Vajai Flóra és Wégner Judit).

És persze a zene. Élőzene, éspedig 16 tagú zenekarral (!), mi csak Fekete Mari zenei vezetőt láthatjuk. Zenei munkatárs: Gebora György. (Zene: Jule Styne.)

Mindehhez gazdag jelmeztár „dukál” – Horváth Kata munkája, nagyon jó a lányzenekar „egyen” jelmeze, nem kevésbé a két zenész női „álruhája” parókástul, vagy a gengszterek „amerikaias” halszálkás öltönyei.

A díszletek is Amerikát idézik, az állásközvetítő előtti utcarészletet, a koszos raktárt a felső fémhíddal (Chicago), aztán a régies vonatot a hálófülkékkel, egyikben folyik a „lánybuli” – de ott találjuk magunkat a meleg Floridában, az elegáns szállodában, vagy a tengerparton is (Miami), vagy éppen a csodás jachton. Esetleg a nagytermet a nagy „tortával” hiányolhatnánk, a gengszterfőnököt azonban itt is szétlövik, véletlenül (amit szerencsére nem látunk). Sok időt nem vesznek el a színpad-átrendezések sem (díszlet: Rózsa István).

Méhes László rendezése sokoldalú, nevettető, „profi” – ha ez ma még jelent valamit. Még 2015 októberében meghallgatást hirdettek a szerepekre, a kiírásban pedig kértek „minden kedves jelentkezőt, hogy a képességének megfelelő énekanyagot hozza”. Nos, a jelek szerint mindenki hozta.

Budapest, 2016. február 29.                       


Bemutatók: 2016. február 26. és február 27.

                                                                                                      Györgypál Katalin

♣    ♣    ♣
 
 
 
KLÁRIS irodalmi-kulturális folyóirat                                >>Impresszum<<                                Minden jog fenntartva!  ©