Kláris
Kláris
Főoldal Hírek Korábbi számaink Színházi kritikák Rólunk Élhető Világ Kapcsolat

AZ ÜGYNÖK HALÁLA

SZÍNHÁZ

ÉN, TE ŐT!

Karinthy Színház

A Karinthy Színház új komédiája kissé ijesztő, mégis kacagtató előadás. Egy szállodai szobában találkozik Arlene, a rendkívül csinos asszonyka és szeretője, a nyulánk, energikus fogorvos, Mitchell. A szerelmi légyott üdítő perceket ígér mindaddig, amíg el nem hangzik a találkozas célja: rábeszélni a pocakos, kissé már koros férjet, a lopott-autó kereskedőt, Pault a válásra. És ha nem sikerül meggyőzni, hát jöjjön a megoldás: el kell tenni láb alól! Így indul az Én, Te Őt! című komédia – vagy bűnűgyi burleszk –, amelynek folytatását nem illik elmesélni, hiszen tervezett gyilkosság(ok)ról van szó, amelyet a szerelem, a féltékenység „hevében” mindhárman készek elkövetni, hogy megszabaduljanak egymástól, a vetélytárstól, vagy éppen hűtlen szerelmesüktől.

A bemutató közönsége jól mulat a szereplők buzgó igyekezetén, kicsinyes, vagy éppen „nagyvonalú” reagálásaikon, amelyekkel igye­keznek igazolni önmagukat, a tervezett gyilkosság(ok) kivitele­zését. A darab végig ugyanabban a szállodai szobában játszódik: a második rész a hálaadás ünnepén, a harmadik pedig Szilveszter éjszakáján – harsogó, pattogó amerikai zenével, tűzijátékkal aláfestve a különböző gyilkossági kísérleteket, hogy végül meglepő fordulattal, a három szerelmes számára megnyugtató (?) módon végződjön a produkció.

Az írópáros: Ron Clark és Sam Bobrick frappánsan tálalják a közönség elé a bizar históriát. Szőlőssy Judit fordítása híven adja vissza a mai világban elburjánzott, kissé frivol szöveget, amelynek néhány „kiszólása ma már egyáltalán nem hat ízléstelennek, mindennapjaink megszokott velejárója. Verebes István rendezése nem an­nyira a bűnügyre, inkább az azt előkészítő humoros fordulatokra helyezi a hangsúlyt. A poénok ülnek, a közönség vidáman reagálja le hőseink bűnös igyekezetét. Tordai Hajnal jelmezei, Major Attila szállodai-szoba díszlete, az időnként, megfelelő pillanatban elsötétülő színpad – Király Tamás és Joó Sándor jóvoltából – hozzájárulnak a „vérfagyasztó” komédia sikeréhez. A szereplők mindent megtesznek ennek érdekében. Az inkább filmszínésznőként ismert Dobó Kata színpadi alakítása megfelel az elképzelésnek: szép, kissé frivol, és megfelelően csapodár. (Ha őszinték akarunk lenni, ez az Arlene nem érdemli meg a harcot, amelyet a két férfi vív egymással – érte...) Bajor Imre a bumfordi férj. Egy ideig számára első az üzlet, hiszen a szerető hívására azért jött a szállodába, hogy lopott autók vételéről-eladásáról tárgyaljon. Szereti a feleségét – a maga módján. Később ellenfele, majd szövetségese lesz az asszony szeretőjének. Az általa megformált figura a humor igazi forrása. Csonka András a szerető, Mitchell szerepében sármos vi­lágfi, néha elbizonytalanodó összeesküvő, de mindenképpen mulat­ságos figura. Lorán Lenke egy szállodai takarítónő alakítója. Megjelenése a színpadon tapsot arat, a darab végi meghajlásoknál „eljátszott” külön száma is mosolyogtató. Végül  Földvári Péter rövid szerepében frappáns befejezést ad a szórakoztató bűnügyi komédiának.

Budapest, 2013. 09. 17. 

Tárkányi Imre

  Megjelent a Kláris 13/6. számában

♣    ♣    ♣

 
 
 
KLÁRIS irodalmi-kulturális folyóirat                                >>Impresszum<<                                Minden jog fenntartva!  ©