Kláris
Kláris
Főoldal Hírek Korábbi számaink Színházi kritikák Rólunk Élhető Világ Kapcsolat

Vallomások

FILM

S.O.S Love – Az egymillió dolláros megbízás

A romantikus vígjáték hazai kedvelői talán már hónapok óta nagyon várták a legújabb magyar filmet, amely az alkotók korábbi nyilatkozatai alapján arra hivatott, hogy nemzetközi szinten is sikereket érjen el. A filmkészítők egyedülálló módon a 3D technológia felhasználásával készítették el filmjüket. A rendező által sokszor hangoztatott állami támogatás nélkül, kizárólag szponzorok segítségével. A nehéz helyzetben lévő magyar filmipar vágyik a sikerre, ehhez pedig jó filmekre és nézőkre volna szükség.

Sas Tamás a 2007-es S.O.S Szerelem cím? filmjét kívánta új történettel folytatni. Az első rész ismerői jól tudják, hogy középpontjában egy randiszervezéssel foglalkozó ügynökség állt. Ez a fő irány a második részben sem változott, de az események kibontása most onnan indult, hogy a cég a megszűnés ellen küzd, ugyanis a válság hatására a párkeresés ilyen formáját az emberek már nem tudják megfizetni. Egy nap hőseinkre mégis rámosolyog a szerencse, amikor egy orosz maffiózó 1 millió dollárt ajánl fel nekik, ha kedvenc kishúgát összehozzák egy amerikai filmsztárral.

Ami igazán nézhetővé tette az első részt, hogy minden hibája ellenére képes volt egységes történetté válni. A néző másfél óra erejéig egy vígjátékban érezhette magát. A forgatókönyv okozta hiányosságokat pedig néhány szereplő nagyszerű játéka feledtette. Sas Tamás nem a korábbi úton kívánt haladni, hanem csak névleg őrizte meg a randi ügynökséget. Most minden rohanásban került a vászonra, már az eleje is próbált megtévesztő lenni. Egy autósüldözés kellős közepén vagyunk, de amikor elkezdődik a szereplők közötti párbeszéd, akkor rá kell jönnünk, hogy a szép kocsiknál többet nem kaptunk. A néző ül a moziban és figyeli az apró epizódokat, amelyek nem tükröznek semmi logikát. Olyan érzésünk van, mintha a rendező korábbi filmélményeit összegyűjtve egymás után helyezett volna szituációkat, amely talán egésszé fog összeállni. Ilyen jelenet, amikor az amerikai nagynéninél (Darryl Hannah alakítja) vannak látogatóban a randiszervezők, de a pezsgőfürdőben való lubickolás nem hoz semmi újat, csak semmitmondó szövegek tanúi lehetünk.

A forgatókönyv már unalomig ismételt klisékkel próbálja lekötni a figyelmünket. Sajnos hiányzik a dinamika. Alapvetően jó gondolat lett volna különböző országok színészeit egy filmben szerepeltetni, de a történet felépítése és kibontása csúszásokat mutat. A néző nem érti, hogy miért így játszódnak le előtte a jelenetek. A termékelhelyezés visszafogottabb formában sokkal előnyösebb lett volna. Az amerikai szereplők közül egyedül C. J. Thomason vette komolyan feladatát. A többi amerikai szereplő közül Darryl Hannah játszott még jól, bár a számára megírt szövegek nem voltak a legjobbak. Billy Zane viszont végig unta az összes jelenetét. A magyar szereplők közül Hujber Feri alakítása érdemel említést. Árpa Attila eltűnt a színészek között, játékával próbálta ellensúlyozni a számára megírt hiányos mondatokat. Szinetár Dóra tehetségéhez méltatlan szerepben mutatkozott be ebben a mozifilmben.

A film legnagyobb hibája, hogy megpróbált túl amerikai lenni. Gyorsváltásokra törekszik, rövid jeleneteket kapcsol össze. A kevesebb több lett volna. Egy igazán átütő forgatókönyv lehetővé tette volna, hogy a cukormázas alaptörténet kiváló filmmé váljon. A zenei aláfestés jól sikerült, ebben nyilvánult meg leginkább a nemzetközi piacok meghódítása iránti szándék. A 3D technológia bevetése a térhatás kiemelésével sikerült, de ennél többet nem nyújtott a nézőknek. A habkönnyű vígjátékokra szakosodott rendező most nem tudta hozni a tőle megszokott teljesítményt. Sas Tamás legújabb vígjátéka mégis érdemes arra, hogy a néző megnézze, ugyanis néhány jelenet kifejezetten jól sikerült.

Barta Magdolna

♣    ♣    ♣


 
 
 
KLÁRIS irodalmi-kulturális folyóirat                                >>Impresszum<<                                Minden jog fenntartva!  ©